best affiliate programs


Kako sacuvati vid

Da biste sacuvali vaš vid potrebno je puno više od redovnih godišnjih pregleda, jer doktori vam možda mogu pomoci da ocuvate vid nošenjem naocala ili kontaktnih leca, ali da ne bi do toga došlo potrebno je preventivno djelovati, savjetuju britanski naucnici.
Hranjivim materijama kao što su vitamin C, omega-3, odnosno biljno ulje možete poboljšati svoj vid tvrdi profesor Ian Grierson, oftamolog sa Univerziteta u Liverpoolu.

"Bolesti ociju kao što su katarakta, odnosno ocna mrena, glaukom i makularna degeneracija mogu dovesti do sljepila, medutim pravilnom prehranom možemo sprijeciti njihov razvoj", kazao Grierson za britanske medije.

On je naveo nekoliko kljucnih namirnica kojima možete preventivno djelovati i zaštititi svoj vid:

1. Zeleno lisnato povrce:

Špinat, kelj i brokule su namirnice prepune proteinima lutein i zeaxanthin koji snaže mrežnicu oka. Ovo povrce ce vas zasigurno zaštiti od bolesti ociju u poznijim godinama, zakljuceno je na osnovu provedene studije.

Bitno je samo svakodnevno konzumirati barem 100 grama svježeg zelenog povrca, tvrde naucnici.

2. Jaja:

Kako su naucnici sa Univerziteta Surrey studijom dokazali da jaja ne podižu holesterol, ova namirnica je vracena u listu zdrave hrane, a posebno je znacajna za vid. Potvrdeno je da žumance jajeta obiluje proteinima koji pomažu ocuvanju vida.

Dovoljno je svaka dva do tri dana pojesti omlet za dorucak i vec ste na dobrom putu da sacuvate vid, objasnili su naucnici koji su sproveli ovu studiju.

3. Borovnice:

Vec su brojne studije potvrdile ucinak borovnica kada je u pitanju ocuvanje ocne mrene i poboljšanje vida, a to je ucinjeno i ovom britanskom studijom. Osobe koje vec boluju od ocnih bolesti kao što je katarakta mogu usporiti sljepilo konzumirajuci borovnice bilo da su svježe ili suhe.

4. Riba:

Što je riba masnija ona je bogatija omega3 masnim kiselinama koje smanjuju rizik od ocnih bolesti, te pomažu da ne dode do isušivanja sluznice oka.

Naucnici preporucuju da se na vašoj trpezi minimalno dva puta sedmicno nade riba koja ne samo da štiti i poboljšava vid, nego je dobra i za mozak i koncentraciju.

5. Orašasto voce i sjemenke:

Orašasto voce obiluje vitaminom E koji može preventino djelovati kada su u pitanju bolesti kao što je ocna mrena, smatraju naucnici.

6. Svježe voce:

Studija je dokazala da vitamini sprjecavaju bolesti ociju te pospješuju vid, a za to je posebno zaslužan vitamin C.

Bitno je što više voca jesti, a oni koji nemaju obicaj doruckovati morali bi ujutro barem neku vocku pojesti kako bi zaštitili svoje oci i sacuvali vid u starosti.



Free web hostingWeb hosting